၃၃။ ဂ်ဳန္းစ္ေတာင္းၿမိဳ႕ အစုလိုက္လူသတ္ပြဲ

၁၉၇၈ ခုႏွစ္၊ ႏိုင္ဝင္ဘာလ ၁၈ ရက္ေန႔တြင္ အေမ ရိကန္ ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္ ေခါင္းေဆာင္ ဂ်င္မ္ ဂ်ဳန္းစ္ (Jim Jones) ေနာက္လိုက္ ၉၁၂ ေယာက္ (ျပည္သူ႕ဘုရားေက်ာင္း) သည္ အေမရိကန္ႏုိင္ငံ ေတာင္ပိုင္း ေခါင္းဖ်ားလွသည့္ ၿဗိတစ္ရွ္ ဂူယာနာ (British Guyana) ၿမိဳ႕ ဂ်ဳန္းစ္ေတာင္းဟု ေခၚေသာ ေတာႀကီးတစ္ေနရာ၌ ေသပြဲဝင္ခဲ့ၾကသည္။ အဖြဲ႕ဝင္ အခ်ဳိ႕မွာ ေသနတ္ျဖင့္ပစ္သတ္ ေသဆုံးၿပီး အခ်ဳိ႕မွာ အဆိပ္ေသာက္ၿပီး ေသရန္ အတင္းအက်ပ္ ျပဳခဲ့ၾက သည္။ အမ်ားစုမွာ 'ေတာ္လွန္သည့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသျခင္း' ဟု ဂ်ဳန္းစ္ ေျပာသည့္အတိုင္း လိုလားစြာ ပါဝင္ဆင္ႏႊဲခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။

ဂ်ဳန္းစ္သည္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၊ အင္ဒီယာနာျပည္နယ္၊ အင္ဒီယာပိုလစ္စ္ၿမိဳ႕၌ လြတ္လပ္သည့္ ဘုန္းႀကီးအျဖစ္ ၁၉၅၃ ခုႏွစ္တြင္ ၎၏ ဘာသာေရး လုပ္ငန္းကို စတင္ခဲ့သည္။ ယင္းေနာက္ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္တြင္ 'ခရစ္ေတာ္၏ သာဝကမ်ား' (The Disciples of Christ) အသင္းဝင္ ဘုန္းႀကီးအျဖစ္ ခံယူခဲ့သည္။ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္ကုန္တြင္ ၎၏အသင္းကို ကာလီဖိုးနီးယားသို႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ခဲ့ၿပီး ေနာက္ဆုံး တြင္ ဘုရားေက်ာင္းႏွစ္ခု တည္ေထာင္ခဲ့သည္။ အဓိကဘုရားေက်ာင္းမွာ ဆန္ဖရန္စစၥကိုၿမိဳ႕၌ ရွိ ေသာ္လည္း ေလာ့စ္အိန္ဂ်ယ္လိစ္စ္ၿမိဳ႕၌ ေနာက္တစ္ေက်ာင္း ထပ္ဖြင့္သည္။ ျပည္သူ႔ဘုရားေက်ာင္း သည္ ၁၉၇ဝ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ား၌ အဖြဲ႔ဝင္ ၈ဝဝဝ ေက်ာ္အထိ တိုးတက္ခဲ့သည္။ လူမ်ဳိးေပါင္းစုံ ပါဝင္ၾက ေသာ္လည္း ဂ်ဳန္းစ္၏ ေနာက္လိုက္အမ်ားစုမွာ အာဖရိကန္ အေမရိကန္ (လူမည္း) မ်ားျဖစ္ၾကသည္။

ဂ်ဳန္းသည္ တစ္ခ်ိန္က ဆန္ဖရန္စစၥကိုၿမိဳ႕၌ ရန္ပုံေငြမ်ားရွာေဖြေပးၿပီး ႏိုင္ငံ ေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားအား ကူညီေထာက္ပံ့ရန္ လုပ္အားေပးမ်ား ရွာေဖြေပးခဲ့သည့္ ထင္ရွားသည့္ လူမႈေရးလႈပ္ရွားသူ တစ္ ေယာက္ျဖစ္ခဲ့သည္။

ဂ်ဳန္းစ္သည္ ႀကိဳပမ္းမႈ အားလုံးနီးပါးတြင္ လူေပါင္းမ်ားစြာကို ပါဝင္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ၁၉၇ဝ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားတြင္ ၎အား ျပည္နယ္လႊတ္ ေတာ္အမတ္ ဝီလီဘေရာင္း (Willie Brown) အပါအဝင္ ထင္ရွားသည့္ ႏိုင္ငံေရး သမားမ်ားႏွင့္ အတူေတြ႕ရသည္။ ၁၉၇၆ တြင္ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ ေဂ်ာ့ဂ်္ ေမာ့စ္ကြန္း (George Moscone)က ဂ်ဳန္းစ္အား ဆန္ဖရန္စစၥကို အုိးအိမ္အာဏာပိုင္အဖြဲ႕၌ ရာထူး ေပးခဲ့သည္။ ျပည္နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး ဂ်ယ္ရီဘေရာင္း (Jerry Brown) ပင္ အဆိုပါ ျပည္သူ႔ဘုရား ေက်ာင္း ဘာသာေရး အခမ္းအနားမ်ားသို႔ တက္ေရာက္ခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရသည္။

သို႔ရာတြင္ ဂ်ဳန္းစ္ေတာင္း ေၾကကြဲဖြယ္ လူသတ္ပြဲႀကီး ျဖစ္ပြားၿပီးေနာက္ ဂ်ဳန္းစ္ႏွင့္ တြဲခဲ့မႈအတြက္ ေဝဖန္ခံရသူ လႊတ္ေတာ္အမတ္ ဝီလီဘေရာင္းက 'အဲဒီတုန္းက သူ႐ူးေနၿပီးဆိုတာကို ကြၽန္ေတာ္သိ ခဲ့ရင္ သူ႕ႏွင့္တြဲမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ တစ္ႏွစ္ၾကာၿပီးတဲ့ေနာက္မွ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ႐ူးသြပ္မႈမ်ဳိး ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို သိလ်က္နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္လုပ္ခဲ့တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဝဖန္စကားဆိုတာ ကေတာ့ မမွ်တပါဘူးဗ်ာ' ဟု ဆိုခဲ့သည္။

နက္ဂတစ္သတင္းဌာန သတင္းသမားမ်ားက ဂ်င္မ္ ဂ်ဳန္းစ္ အေၾကာင္း ၁၉၇၇ ခုႏွစ္ ေႏြရာသီတြင္ စတင္ေဖာ္ထုတ္ ေဝဖန္ခဲ့သည္။ ယင္းသို႔ေသာ ေဝဖန္မႈ မ်ားေၾကာင္္ ၎၏ေနာက္လိုက္ အမ်ားစုိကို ၿဗိတစ္ရွ္ဂူယာနာၿမိဳ႕သို႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ခဲ့သည္။ ေနာက္ဆုံးတြင္ အဓိကေထာက္ခံသူ လူတစ္ေထာင္ ခန္႔သည္ လူသူကင္းဆိတ္သည့္ စခန္းတစ္ခု၌ ဆုံမိၾကသည္။ ယင္းစခန္းကို ေနာင္အခါ ဂ်ဳန္းစ္ ေတာင္းဟု တရားဝင္ေခၚတြင္ခဲ့သည္။ သို႔ရာတြင္ ယခင္အဖြဲ႕ဝင္မ်ားႏွင့္ မိသားစုမ်ား၏ ေတာင္းဆို မႈမ်ား ဆက္လက္၍ရွိေနသျဖင့္ ေနာက္ဆုံး၌ တရားဝင္ စုံစမ္းစစ္ေဆးမႈတစ္ရပ္ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။

၁၉၇၈ ခုႏွစ္၊ ဂြၽန္လ ၁၅ ရက္ေန႔ ရက္စြဲျဖင့္ ဘုရားေက်ာင္းအဖြဲ႔ဝင္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ဂ်ဳန္္းစ္ေတာင္း၌ ေနထုိင္ သည့္ က်မ္းက်ိမ္သူ (ေဖာ္ေကာင္) မစၥက္ ဒီေဗာရ ေလတန္ (Deborah Layton) က ဂ်ဳန္းစ္ ေတာင္း၌ေနသူ ထက္ဝက္ခန္႔ ဝမ္းေလွ်ာၿပီး အျပင္းဖ်ား၍ နာမက်န္းျဖစ္သည္အထိ အေျခအေန ဆိုး႐ြားလာေၾကာင္း ဆိုသည္။ ယင္းသို႔ ျဖစ္ေနလင့္ကစား ၎တို႔သည္ လယ္ကြင္းမ်ား၌ နံနက္ ၇ နာရီမွ ညေန ၆ နာရီအထိ တစ္ပတ္လွ်င္ ၆ ရက္၊ တနဂၤေႏြေန႔တြင္ နံနက္ ၇ နာရီမွ ညေန ၂ နာရီအထိ အလုပ္လုပ္ရၿပီး အစားအေသာက္မွာ ဆိုး႐ြားသည္။

ေလတန္က 'ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဂ်ဳန္းစ္သည္ လီနင္၊ ေယ႐ႈခရစ္ ဝင္စားသူ ျဖစ္ၿပီး တန္ခုိးစြမ္းအင္ရွိ ေၾကာင္း ေျပာသည္'ဟု ဆိုသည္။ ဂ်ဳန္းစ္သည္ ေလာကအေပၚ ယုံမွားလြန္ စိတ္ေရာဂါစြဲကပ္ေနသူ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ထိုအမ်ဳိးသမီးက ဆိုသည္။ သူသည္ တစ္ခါတစ္ရံ ေန႔အတန္ၾကာ မအိပ္ဘဲေနၿပီး ၎အား ဆန္႔က်င္သူ ပူးေပါင္း လုပ္ၾကံသူမ်ားအေၾကာင္း အငမ္းမရ ေျပာေၾကာင္းလည္း ဆိုသည္။ ၎တို႔ ပရိဝုဏ္အတြင္း လက္နက္ကိုင္ အေစာင့္မ်ားရွိၿပီး အထူးေဖာ္ျပခ်က္ မရွိဘဲ မည္သူ႔ကိုမွ် ထြက္ခြာခြင့္မျပဳဟု ဆိုသည္။ ဂ်ဳန္းစ္က ၎၏ ေနာက္လိုက္မ်ားအား မိမိတို႔လက္ျဖင့္ မိမိကိုယ္ကို မိမိသတ္ေသရန္ မျဖစ္မေနလိုအပ္သည့္ အခ်ိန္မေဝးေတာ့ေၾကာင္း သတိေပးခဲ့သည္။ 'အျဖဴေရာင္ည' သို႔မဟုတ္ 'အေရးေပၚအေျခ အေန'ဆိုသည္ကို စခန္းအတြင္း မၾကာခဏေၾကညာၿပီး ယင္းသို႔ျဖင့္ အစုလိုက္ သတ္ေသပြဲကို အစမ္းေလ့က်င့္ထားသည္။

ကာလီဖိုးနီးယား ကြန္ဂရက္အမတ္ လီယိုေဂ်႐ုိင္ယန္ (Leo J. Ryan) သည္ ၎အားေထာက္ခံသူမ်ားထံမွ ဂ်ဳန္းစ္၏ ေနာက္လိုက္ ျဖစ္ေနသူ မ်ား၏ မိသားစုဝင္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ေတာင္းဆို မႈမ်ားအျပား ရရွိခဲ့သည္။ ၎အေနျဖင့္ စုံစမ္းစစ္ေဆးမႈတစ္ရပ္ျပဳ၍ တုံ႔ျပန္ခဲ့သည္။ ဂ်ဳန္းစ္၏ ခြင့္ျပဳ ခ်က္ျဖင့္ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္၊ ႏိုင္ဝင္ဘာ ၁၇ ရက္ေန႔တြင္ ယင္းအုပ္စု ေနထိုင္သည့္ စခန္းသို႔ အလည္လာခဲ့သည္။ ကြန္ဂရက္အမတ္ သည္ ယင္းစခန္း၌ လွည့္လည္ၾကည့္႐ႈၿပီး ဂ်ဳန္းစ္ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံသည္။

ႏုိဝင္ဘာ ၁၈ ရက္ေန႔တြင္ ဘုရားေက်ာင္းအဖြဲ႕ဝင္ အခ်ဳိ႕က ကြန္ဂရက္ အမတ္ႏွင့္အဖြဲ႕အား စခန္းမွ ထြက္ခြာသြားရန္ ေတာင္းဆိုသည့္ သတိ ေပးစာ ေပးအပ္ခဲ့သည္။ ႐ိုင္ ယန္သည္ သေဘာတူခဲ့ၿပီး ျပည္သူ႔ဘုရားေက်ာင္း အဖြဲ႕ဝင္အခ်ဳိ႕ကို ၎ႏွင့္ အတူ ေခၚေဆာင္ သြားခဲ့သည္။ ႏုိဝင္ဘာ ၁၈ ရက္ေန႔တြင္ အကာအကြယ္မဲ့သည့္ ေလယာဥ္ ဆင္းကြင္း၌ ဂ်ဳန္းစ္၏ အမိန္႔အရ ထင္ရွားသည့္ ဂ်ဳန္းစ္ ေတာင္းမွ ေသနတ္သမားမ်ားသည္ ႐ိုင္ယန္ႏွင့္ အဖြဲ႕အား ခ်ဳံခိုတိုက္ခိုက္ခဲ့သည္။ ႐ိုင္ယန္အပါအဝင္ အဖြဲ႕ဝင္ေလးေယာက္ ပြဲခ်င္းၿပီးေသဆုံးခဲ့ၿပီး အခ်ဳိ႕အဖြဲ႕ဝင္မ်ားမွာ ေတာထဲသို႔ ထြက္ေျပး လြတ္ေျမာက္ ခဲ့သည္။

၎ေဆာင္႐ြက္မႈ၏ ေနာက္ဆုံးႏွင့္ ဖမ္းဆီးအေရး ယူျခင္းခံရ မႈကို ႀကဳိတင္ တြက္ဆထားသည္ျဖစ္၍ ဂ်ဳန္းစ္သည္ ႀကိဳ တင္ျပင္ဆင္ စီမံေလ့က်င့္ထားသည့္အတိုင္း ျပဳေနက် 'အေရး ေပၚ အေျခအေန'ကို ေၾကညာလိုက္သည္။ ယင္းသို႔ျဖင့္ အထက္ေဖာ္ျပပါ အထူးဂ႐ုတစိုက္ စီမံေလ့က်င့္ထားသည့္ အစုလိုက္အၿပဳံလိုက္ သတ္ေသပြဲသည္ ေနာက္ဆုံး၌ ျဖစ္္ပ်က္ခဲ့ ရသည္။ ပတ္ဝန္းက်င္ရွိ ေတာထဲသို႔ ထြက္ေျပး လြတ္ ေျမာက္ခဲ့သူ မဆိုစေလာက္ အနည္းငယ္မွတစ္ပါး အားလုံးမွာ မိမိကိုယ္ကို သတ္ေသ သို႔မဟုတ္ အသတ္ခံ ခဲ့ၾကရသည္။ ကေလးငယ္ ၂၈ဝ ထက္မနည္း ေသဆုံးခဲ့သည္။ ဂ်ဳန္းစ္၏ အေလာင္းကို ဂ်ဳန္းစ္ေတာင္း၌ ဦး ေခါင္းတြင္ ေသနတ္ဒဏ္ရာ ျပင္းထန္စြာျဖင့္ ေတြ႕ရွိခဲ့သည္။

ယင္းအစုလိုက္အျပဳံလုိက္ သတ္ေသပြဲၿပီးေနာက္ ၂၈ ႏွစ္အၾကာ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္တြင္ ယခု ဆန္ဖရန္ စစၥကိုၿမိဳ႕ ၿမဳိ႔ေတာ္ဝန္ျဖစ္ေနသူ ဝီလီ ဘေရာင္းက 'ဂ်ဳန္းစ္ေတာင္းသည္ ကြၽႏု္ပ္တို႔ သမိုင္းတြင္ ပထမဆုံး ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည့္ ေၾကကြဲဖြယ္ျဖစ္ရပ္ ျဖစ္ၿပီး ယင္းသည္ နာက်င္ၿပီး ေဆြးေျမ႕ဖြယ္ ျဖစ္ရပ္အေနျဖင့္ က်န္ေနဆဲျဖစ္သည္။ ဆန္ဖရန္စစၥကို၏ ဤထိတ္လန္႔ဖြယ္ ဆုံး႐ုံးမႈကို သတိမရဘဲ တစ္ႏွစ္မွ မရွိပါ' ဝမ္းနည္းစြာ ဆိုသည္။

အမွန္ေသာ္ ယင္းျဖစ္ရပ္မ်ဳိးသည္ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ႀကီး ဝီလီဘေရာင္း ေျပာဘိသကဲ့သို႔ သမိုင္းတြင္ ပထမဆုံး ျဖစ္ရပ္ မဟုတ္ေခ်။ ထာဝရဘုရား၏ ေသတၱာကို ၾကည္မိေသာေၾကာင့္ အသတ္ခံရသည့္ ဗက္ေရွမက္ၿမိဳ႕သား ၅ဝဝ၇ဝ (၁ ရာ ၆။၁၉)တို႔၏ ကံၾကမၼာထက္ပင္ ဆို႐ြားႏိုင္ရာအံ့ေလာ။

သမိုင္းတစ္လွ်ာက္တြင္ ဘုိင္ဘယ္လ္က်မ္းဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ တစ္နည္းဆိုေသာ္ ထာဝရ ဘုရားဟူေသာ လူတို႔ဖန္ဆင္းသည့္ အ႐ူးဇာတ္ေကာင္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ခ႐ူးဆိတ္လို စစ္ပြဲ ေပါင္းလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ဆင္ႏြဲခဲ့ရဖူးၿပီ။ ဤမ်က္စိတ္မွိတ္ ယုံၾကည္မႈ ရွိေနသေ႐ြ႕ အႏွီကဲ့သို႔ေသာ ေၾကကြဲဖြယ္ ျဖစ္ရပ္မ်ား ထင္ရွားရွိေနဦးမည္လည္း ျဖစ္သည္။

အင္ကီြဇီရွင္း ဂိုဏ္းသားမ်ားလို အယူသည္း အစြန္းေရာက္ ခရစ္ယန္ ဘုန္းႀကီးတို႔၏ လက္ခ်က္ေၾကာင့္ ေခါင္းျဖတ္ခံရသူေပါင္းလည္း ခရစ္ယန္တို႔၏ သမိုင္းရာဇဝင္တြင္ ဘယ္၍ ဘယ္မွ်ဟု သခ်ၤာဂဏန္း မျပၫႊန္းႏိုင္ေလာက္ေအာင္ မ်ားျပာလွေခ်သည္။ ဇာတ္ေကာင္၏ ဇက္ကြင္းကို ႏိုင္ေအာင္ မထိန္းႏိုင္ သေ႐ြ႔ ႏွစ္ကာလ မ်ားမၾကာမီ ၾကားရျပန္သည့္ ဟိုးေလးတေက်ာ္ လူသတ္ပြဲသတင္းမ်ားအရ အနာဂတ္ ၌လည္း ဘုရားသခင္ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံရန္ဟူေသာ စိတ္ကူယဥ္ ေဆာင္းအိမ္မက္ကို လက္ေတြ႕ အေကာင္ အထည္ေဖာ္လိုသည့္ ႐ူးသြပ္သူတို႔၏ ျဖစ္ရပ္မ်ား ရွိေနဦးမည္မွာ ေျမႀကီးလက္ခတ္ မလြဲသာတည္း။

---------------------------

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP